FLAG OF ALGERIA-BENDERA NEGARA ALJAZAIR

FLAG OF ALGERIA-BENDERA NEGARA ALJAZAIR
FLAG OF ALGERIA-BENDERA NEGARA ALJAZAIR. The national banner/ flag of Algeria (Arabic: علم الجزائر, Berber: Acenyal n Dzayer) comprises of two equivalent vertical bars, green and white, accused in the focal point of a red star and moon of sickle (crescent). The white color speaks to peace; the green, the excellence of nature; the red, the blood of those slaughtered battling for freedom in the Algerian War (1954 to 1962) and the star and sickle speak to Islam. The banner was embraced on July 3, 1962. A comparative rendition was utilized by the Algerian government as a part of outcast from 1958–1962.

The flag's of Ageria configuration is determined from the standard of Emir Abdel Kadir in the nineteenth century which comprised of two equivalent vertical groups, green and white, and being enlivened from the banner of the Algerian Regency from the sixteenth to the nineteenth century, which comprised of a white bow and star on a red foundation (the same as the advanced banner of Turkey; the Algerian Regency was a self-governing vassal of the Ottoman Empire).

FLAG OF ALGERIA-BENDERA NEGARA ALJAZAIR

Bendera nasional Aljazair ( bahasa Arab : علم ​​الجزائر , Berber : Acenyal n Dzayer ) terdiri dari dua garis vertikal yang sama , hijau dan putih , dikenakan di tengah dengan bintang merah dan bulan sabit . Warna putih melambangkan perdamaian , hijau , keindahan alam , merah , darah mereka yang tewas berjuang untuk kemerdekaan dalam Perang Aljazair ( 1954-1962 ) dan bintang dan bulan sabit mewakili Islam . Bendera ini diadopsi pada tanggal 3 Juli 1962. Sebuah versi yang sama juga digunakan oleh pemerintah Aljazair di pengasingan 1958-1962.


FLAG OF ALGERIA-BENDERA NEGARA ALJAZAIR
Desain bendera Aljazair ini berasal dari Emir Abdel Kadir di abad ke-19 yang terdiri dari dua band vertikal yang sama , hijau dan putih , serta terinspirasi dari bendera Kabupaten Aljazair dari 16 ke abad ke-19 , yang terdiri dari bulan sabit putih dan bintang pada latar belakang merah ( sama dengan bendera modern Turki , Kabupaten Aljazair adalah pengikut otonom dari Kekaisaran Ottoman ) . Namun, untuk sebagian besar sejarahnya tidak jelas . Hal ini juga diyakini harus didasarkan pada bendera yang diciptakan pada tahun 1928 oleh Messali Hadj , seorang pemimpin nasionalis . Putih , hijau dan merah , bersama dengan bintang dan bulan sabit telah digunakan historis di negara-negara Islam .
Share :
PreviousPost
NextPost

Author:

0 Comments:

Rekomendasi